Sunday 11 December 2011

Cer cite..cer cite pasal aku.....

Aku suka makan... dari zaman bercinta dengan hubby aku sp dah beranak 3 aku stil suka makan... Alhamdulillah.. feel blessed sebab aku ni bukan dalam kategori yg makan jer ble terus gemuk... but now dah mula masuk mid 30's nih.. nampaknye dah berisi sikit hihihihi.... Aku dibesarkan dalam persekitaran yang penuh dengan makanan... Membesar di Jalam Meldrum, Johor Bahru Johor Darul Takzim, keliling2 makanan... Nasi Ayam Restoran Sentosa, otak2 pasar lama, taufufa pasar pagi Lumba Kuda, Sup Mamak (kereta tolak) kat simpang antara Jalan SiewNam dan Meldrum, huuuu macam2 nak ada...

Kalau nak tau aku i mix chinese n malay... Mak aku Chinese....mualaf/ saudara baru.. Waktu aku kecik2 (maybe masa tu mak pun cuma baru tau basic halal haram) so aku banyak makan makanan yg dijual oleh orang cina.. janji tak ada "vavey" or minyak "vavey" or yg tak sembelih.. sumer aku tala.., Kerana itu aku rasa maybe selera aku nih lain sikit kot.. sumer aku enjoy... (yang halal larrrr for sure) and di sebabkan aku dah tau prinsip halal haram n aku dah mula tak yakin masakan luar.. So aku sering cari dan "cuba try test" untuk ngamkan dengan selera aku...
Disebabkan aku ni kadang2 pelupa.. bila anak2 aku minta masak makanan yg aku pernah uji tokok tambah dan masak.... aku gagal nak wat semula... So aku nekad nak tulis blog nih...


Masak style aku... sorry lar aku bukan Chef pro... aku cuma seorang yg nak makan... perut lapar so jom lar pe lagi tunggu kita cooking2 ....


**
Dalam blog ni nanti aku akan selit2 pengalaman makan2 aku dari kecik... (gambor2/gambar2 maybe aku akan amik dari tenet2 as banyak pot2 fav aku dah lama "berkubur"  Maybe korang pon ble gak pengalaman korang kat aku email aku kat rezlecorde75@yahoo.com mana tau kita pernah sama2 makan di tempat yang sama... kan..kan..kan...and mana tau korang ble share gambor2 korang kat tempat2 yang aku cer..cer tuh...

1 comment:

  1. SAYE TAHU CARA MASAK NASI AYAM RESTOREN SENTOSA DEKAT JOHOR BAHRU TU,SAYA PUN BIASA MAKAN DEKAT SANA MASA SAYA BUDAK2,,KALAU NAK TAHU,,BOLEH REPLY COMMENT NIE....

    ReplyDelete