Monday 26 December 2011

Silly Cuppy

Silly Crazy Mayo Vege Crabby Cuppy

Ni antara "cobaan" yang aku wat masa wat adunan doh roti hari... luper lak nak upload gambor nye..hehehe..
Alar ni kiranye resepi acah2 janji jadik jer...
ok resepi nye senang ya amat...

Bahan2
Crabstik di dadu halus
Mix vege (wat sendirinye lagi sedap dari beli sebab yang beli kat
pasaraya bau plastik.. memang no..no..nyesal beli aritu...al malas ya salam hari tu kan.. huuu)
Mayo
sikit garam dan gula bagi rasa
Doh Roti
Cuppy yg dah di oles minyak/butter

Sumer bahan2 kecuali doh roti dan cuppy (hihi) korang gaul2kan jer.. pas tu doh roti tu korang timbang lar dalam 30-40gm pas tu bulat dan leper2 kan dam masukkan dalam cuppy. Pasti kan betul2 tengah2 kalu tak nanti senget benget korang nye cuppy. Ok pas tuh korang masukkan lah mix mayo tuh kat tengah2..
Biar jap supaya doh naik semula pas tu bakar sp masak..


Senang kan..kan..kan..

Oh ye... aku tak tulis sukatan sebab ini korang boleh adjust sendiri ikut rasa masing2 nak sikit banyak tang mana.. ni nama nye resepi tabur2 gaul2 jer.. hihihi 



***Ye memang mula2 tengok wat roti ni macam susah ya amat.. pe lagi tengok mcm2 kena masukkan.. 
Tapi practice make perfect kan.. Aku dulu pon tak pandai buat mula macam korang gak skodeng2 sana sini cari ilmu.. kadang2 buat apa yang silap kita kena lar observe apa yg tak kena.. mungkin tang bahan2 tak betul.. kadang2 tang teknik kita silap.. dari situ kita akan belajar dan belajar.. jangan putus asa bila tak jadi.. dan nanti kerana usaha nak mencuba tu lama2 sure menjadi.. Dalam blog aku ni aku cer2 panjang lebar membebel bukan apa sb kadang2 apa yang aku cotcet kan tu kesilapan yg pernah aku buat.. Harap2 dengan ini dapat lar minimize kan korang nye silap dalam masak2 kan..




Selamat Mencuba.. dan terus Mencuba... muahxxx

No comments:

Post a Comment