Wednesday, 14 December 2011

TaufufaMe

Meltz in Your Mouth....
Panas2 tekak dan tak selera nak makan.. Haa... cer korang wat resipi nih... sure anak2 suka... Aku suka wat dalam cawan2 individu macam nih sebab kalu dalam satu bekas je nanti kelecah budak2 makan... 


Bahan2...

1 liter air soya(kalu rajin ble wat sendiri kalu tak beli jer kat pasar malam)
1 camca serbuk agar2
Gula (tambahkan kalu tak cukup manis)

** senang jer... masakkan air soya tu sp didih (perlahan kan api nanti cepat membuak.. selalu kacau ok..) dan tambah lar gula kalu rasa tak cukup manis.. tp tak yah lar manis2 sangat... dah sampai takat didih tu padamkan api dan masukkan serbuk agar2 dan kacau rata.. serbuk tu jangan tuang setempat nanti berketul2..so tuang sikit2 sambil kacau...sebelum tuang dalam cawan tapis lar dulu dalam penapis.. mana lar tau ada yang terketul dalam tu kan... sejukkan kat luar dulu.. pas tu masuk dalam fridge (asbok kata org Johor) besok nye apa lagi.... makan... hihihi.. selamat mencuba.... ;)

p/s: wat lebih2 sikit ler kalu anak ramai.. ganda kan jer..

No comments:

Post a Comment